Letnia sałatka z kurczakiem i chabrami


Nasz wzrok to jeden ze zmysłów, który dostarcza nam wrażeń kulinarnych, bo jak wiadomo jemy oczami. Chabry czy też bławatki w tej sałatce nie są tylko ozdobą ale również smaczną przekąską dla naszego podniebienia. Mam nadzieję, że to kolorowe zestawienie przypadnie Wam do gustu.

Smacznego!.

Przygotowanie mięsa:

- 30 dag filetu z kurczaka
- papryka wędzona słodka i ostra lub shoarma jeśli macie
- olej rzepakowy
- czarnuszka
- sól
- pieprz

Dressing:

- 6 łyżek gazowanej wody mineralnej, u mnie kinga pienińska
- 3 łyżki oliwy lub oleju
- 1 łyżka majonezu
- sok z połowy cytryny
- sól
- pieprz
- cukier

Dodatkowo:

- sałata
- rukola
- pęczek rzodkiewek
- chabry


1. Mięso myjemy i kroimy w plastry, posypujemy przyprawami i zostawiamy w chłodnym miejscu na godzinę. Na patelni rozgrzewamy olej, obsmażamy mięso, a następnie wyjmujemy je na papier kuchenny aby wchłonął się nadmiar tłuszczu. Jeśli macie ochotę przygotujcie kurczaka na grillu, będzie idealnie pasował do tej sałatki. Wystudzone mięso posypujemy czarnuszką.

2. Liście sałaty i rukoli myjemy, osuszamy i układamy na talerzu. Rzodkiewki po umyciu kroimy w plastry.

3. Z wody mineralnej, oliwy i przypraw robimy dressing łącząc ze sobą wszystkie składniki, a następnie polewamy nim sałatkę. Wierzch zdobimy kwiatami lub samymi listkami kwiatów.



3 komentarze :

  1. Witam.Pomysł blawatka mi się podoba , już jestem ciekawa jego smaku .Jeszcze mam takie pytanie ,czy ten blawatek musi być świeżo zebrany czy ..... jutro po procesji mogłabym ?????

    OdpowiedzUsuń